ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΙΝΤΕΟΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΚΑΜΕΡΩΝ


1. Σκοπός, πεδίο εφαρμογής και νομικές βάσεις επεξεργασίας

1.1 Η παρούσα πολιτική περιγράφει τους όρους εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος βιντεοεπιτήρησης μέσω καμερών κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης (CCTV), του ιατρείου. Ορίζει επίσης τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των φυσικών προσώπων που βιντεοεπιτηρούνται από τις κάμερες κλειστού κυκλώματος του ιατρείου.
1.2 Η εγκατάσταση συστήματος βιντεοεπιτήρησης στο ιατρείο μας παρέχει τη δυνατότητα λήψης ή / και μετάδοσης εικόνας ή / και ήχου προς οθόνες προβολής και μηχανήματα καταγραφής.
1.3 Σκοπός λειτουργίας του συστήματος είναι η ασφάλεια και η προστασία του προσωπικού, των ασθενών, επισκεπτών, των γραφειακών χώρων, των αγαθών, εμπορευμάτων, οχημάτων και λοιπών περιουσιακών στοιχείων και πληροφοριών της εταιρίας, μετά από εκτίμηση των επιπτώσεων στα δικαιώματα των υποκειμένων.
1.4 Νομική βάση επεξεργασίας είναι ότι κρίνεται απαραίτητη για τους σκοπούς των έννομων συμφερόντων που επιδιώκει ο υπεύθυνος επεξεργασίας (άρθρο 6 παρ. 1 στ ΓΚΠΔ). Το έννομο συμφέρον, ειδικώς, υφίσταται πραγματικά και αφορά το γεγονός ότι η επεξεργασία αυτή αφορά οδοντιατρείο το οποίο διαθέτει φαρμακευτικό υλικό που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας. Εξάλλου στην επίμαχη περιοχή υφίσταται πραγματική κατάσταση κινδύνου λόγω πολλών βανδαλισμών οι οποίοι συνέβησαν και γίνονται.


2. Υποχρεώσεις Υπευθύνου επεξεργασίας

2.1 Ως υπεύθυνος επεξεργασίας το ιατρείο (Κωνσταντίνος Λαζαρίδης, Θεσσαλονίκη, οδός Επταπυργίου αρ. 89, Συκιές, ΤΚ 56626. email praxislaza@gmail.com, τηλ : 2310-217228, website : https: //www.orthodonticos.gr). έχει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον ΓΚΠΔ 679/2016, το Ν. 4624/2019 και τις οδηγίες της ΑΠΔΠΧ όπως η οδηγία 1/2011 «Χρήση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης για την προστασία προσώπων και αγαθών).
2.2 Ειδικότερα, τηρεί την υποχρέωση ικανοποίησης των δικαιωμάτων ενημέρωσης των υποκειμένων (ανάρτηση ειδικής ενημερωτικής πινακίδας, σε ελληνικά και αγγλικά, με τη μνεία του νόμου, τα στοιχεία επικοινωνίας του υπευθύνου, δημοσιοποίηση της παρούσας πολιτικής στην εταιρική ιστοσελίδα, ενημέρωση εργαζομένων κλπ), και αντίρρησης των υποκειμένων των δεδομένων, υποχρέωση τήρησης του απορρήτου και της ασφάλειας της επεξεργασίας.


3. Πολιτική Λειτουργίας Συστημάτων Επιτήρησης

3.1 Το σύστημα βιντεοεπιτήρησης έχει εγκατασταθεί κατά την αρχή της αναλογικότητας, μετά από εκτίμηση επιπτώσεων, για λόγους ασφαλείας εγκαταστάσεων, εργαζομένων, ασθενών, προμηθευτών, προστασίας προσώπων και αγαθών από αξιόποινες πράξεις. Σταθμίζοντας τα συμφέροντα που διακυβεύονται, το ιατρείο κατέληξε ότι το υφιστάμενο σύστημα βιντεοεπιτήρησης (CCTV) εξακολουθεί να είναι απολύτως απαραίτητο και το επιδιωκόμενο επίπεδο ασφαλείας και προστασίας προσώπων και αγαθών, στόχος που δεν μπορεί να επιτευχθεί με ηπιότερα μέσα.
3.2 Προκειμένου να ενισχυθεί η προστασία της ιδιωτικής ζωής, το ιατρείο έχει μεριμνήσει ώστε το σύστημα βιντεοεπιτήρησης να μην προβαίνει στη λήψη και ειδική επεξεργασία (π.χ μεγέθυνση, ειδική στόχευση, ευρετηρίαση, ανάλυση ειδικών χαρακτηριστικών) εικόνων που αποκαλύπτουν «ειδικές κατηγορίες δεδομένων». Οι κάμερες βιντεοεπιτήρησης είναι κατά βάση σταθερές και δεν μεταδίδουν δεδομένα μέσω Διαδικτύου (web cameras).


4. Βιντεοεπιτηρούμενοι χώροι

4.1 Οι χώροι που βιντεοεπιτηρούνται περιλαμβάνουν κάμερες παρακολούθησης, με ή χωρίς καταγραφή, της κίνησης στις εισόδους/εξόδους και στο εσωτερικό του ιατρείου. Τοποθετήθηκαν από ειδικό εγκαταστάτη σε κατάλληλα σημεία ώστε να διασφαλιστεί ότι η παρακολούθηση περιορίζεται στους απολύτως αναγκαίους χώρους σε σχέση με επιδιωκόμενους σκοπούς.
4.2 Δεν έχουν τοποθετηθεί κάμερες που στοχεύουν σε δρόμους, και πεζοδρόμια άρα δεν λαμβάνεται εικόνα από εξωτερικό δημόσιο χώρο, δημόσιους χώρους στάθμευσης, ή γειτονικά κτίρια. Η παρακολούθηση εντός των εγκαταστάσεων του ιατρείου περιορίζεται στο ελάχιστο δυνατό χωρίς να λαμβάνεται εικόνα από διαδρόμους, χώρους αποδυτηρίων και προθαλάμους τουαλετών.
4.3 Το σύστημα δεν χρησιμοποιείται για την επιτήρηση και αξιολόγηση των εργαζομένων εντός των χώρων εργασίας τους. Επιπλέον των χώρων εισόδου, εικόνα λαμβάνεται και μόνο από συγκεκριμένο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων (πάρκιγκ), ενώ οι κάμερες εστιάζουν στο εκάστοτε προστατευόμενο αγαθό.
4.4 Η λειτουργία των καμερών αυτών σε εργάσιμες και μη εργάσιμες ώρες εξασφαλίζει αυξημένη προστασία του χώρου του ιατρείου (π.χ. πρόληψη και απόδειξη τέλεσης αξιόποινων πράξεων, όπως κλοπές εμπορευμάτων, βιαιοπραγίες, βανδαλισμοί, έγκαιρη διαπίστωση κακόβουλων ενεργειών, περιορισμούς πλημμύρας ή πυρκαγιάς προτού αυτή εξαπλωθεί), ιδίως κατά τη διάρκεια της νύκτας και των αργιών, οπότε και οι κίνδυνοι είναι αυξημένοι.


5. Δεδομένα βιντεοεπιτήρησης

5.1 Το σύστημα βιντεοεπιτήρησης αποτελείται, κατά περίπτωση, από ειδικά καταγραφικά μηχανήματα και σταθερές κάμερες, οι οποίες λειτουργούν είκοσι τέσσερις (24) ώρες το εικοσιτετράωρο, επτά (7) ημέρες την εβδομάδα. Το σύστημα βιντεοεπιτήρησης καταγράφει την κίνηση στον επιτηρούμενο χώρο σε συνδυασμό με την ημερομηνία και την ώρα. Η εικόνα από τις κάμερες που λειτουργούν την οποιαδήποτε χρονική στιγμή είναι διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο στο γραφείο του ιατρείου.
5.2 Σύμφωνα με το Ν 4624/2019 τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του συστήματος δεν χρησιμοποιούνται από τον εργοδότη για την παρακολούθηση της εργασίας του προσωπικού, την αξιολόγηση της συμπεριφοράς και της αποδοτικότητας των εργαζομένων.


6.Διάρκεια αποθήκευσης

6.1 Η διάρκεια αποθήκευσης του μαγνητοσκοπημένου υλικού σε ασφαλές μέρος περιορίζεται σε μέγιστο χρονικό διάστημα δέκα πέντε (15) ημερών. Στη συνέχεια τα δεδομένα διαγράφονται αυτόματα πλην συνδρομής εξαιρέσεων (αξιόποινες πράξεις, παραβιάσεις ασφάλειας, αιτήματα διωκτικών, αστυνομικών και εισαγγελικών αρχών κλπ), οπότε διατηρούνται σε χωριστό αρχείο ως αποδεικτικό υλικό μέχρι πέρατος της ποινικής διαδικασίας.
6.2 Σε περίπτωση συμβάντος που συνδέεται με την ασφάλεια, το σχετικό μαγνητοσκοπημένο υλικό μπορεί να διατηρηθεί πέραν των 15 ημερών και σύμφωνα με όσα ορίζει η προαναφερόμενη οδηγία της ΑΠΔΠΧ. Ειδικότερα τα δεδομένα μπορούν να εξάγονται από το σύστημα και να τηρούνται σε ξεχωριστό αρχείο μέχρι 45 ημέρες. Αν το συμβάν αφορά αξιόποινη πράξη και ασκηθούν διώξεις η τήρηση των εικόνων μπορεί να γίνεται μέχρι 3 μήνες. Η πρόσβαση στα δεδομένα βιντεοεπιτήρησης περιορίζεται αυστηρά σε μικρό αριθμό εξουσιοδοτημένων και ειδικά εκπαιδευμένων χειριστών.


7. Προστασία δεδομένων βιντεοεπιτήρησης

7.1 Τα μηχανήματα με τις κάμερες του συστήματος βιντεοεπιτήρησης εγκατεστημένα σε ειδικούς χώρους ελεγχόμενης και διαβαθμισμένης πρόσβασης, είναι συνδεδεμένα σε δίκτυο, το οποίο προστατεύεται από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση με τη χρήση ατομικών κωδικών πρόσβασης. Πρόσβαση στο σύστημα βιντεοεπιτήρησης και στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αυτό συλλέγει, συμπεριλαμβανομένων των εικόνων που λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο και του μαγνητοσκοπημένου υλικού, έχει ο ΥΠΔ/DPO.
7.2 Το ιατρείο ορίζει τα δικαιώματα πρόσβασης, τα οποία καθορίζονται σύμφωνα με τους εξειδικευμένους ρόλους εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι χειριστές του συστήματος βλέπουν μόνο τις σχετικές με τα καθήκοντά τους πληροφορίες.


8. Εξωτερικοί εκτελούντες επεξεργασία

8.1 Η τεχνική υποστήριξη του συστήματος βιντεοεπιτήρησης γίνεται μόνο από τον ΥΠΔ/DPO ο οποίος διαθέτει επαρκείς τεχνικές γνώσεις. Τεχνική πρόσβαση στο σύστημα από εξωτερικό συνεργάτη μπορεί να γίνει μόνο σε περίπτωση σοβαρής βλάβης, την οποία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ο ΥΠΔ. Στην περίπτωση αυτή ο εξωτερικός συνεργάτης αντιμετωπίζοντας τη βλάβη δεν αποθηκεύει δεδομένα εικόνας και ήχου.
8.2 Τα δεδομένα δεν κοινοποιούνται ή διαβιβάζονται σε τρίτους, παρά μόνο κατόπιν συγκατάθεσης των ατόμων που απεικονίζονται στα σχετικά αρχεία. Εξαίρεση αποτελούν περιπτώσεις που αρμόδιες δικαστικές, εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές ζητούν νομίμως δεδομένα κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, και την δίωξη εγκλημάτων κατά της ζωής και της περιουσίας μας. Επίσης επιτρέπεται διαβίβαση, υπό τους όρους του νόμου, στο πρόσωπο που απεικονίζεται στα τηρούμενα αρχεία ως θύμα ή δράστης αξιόποινης πράξης. Κάθε παραβίαση προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται από το σύστημα βιντεοεπιτήρησης καταγράφεται στο Αρχείο Καταγραφής Περιστατικών και ενημερώνεται τάχιστα ο ΥΠΔ/DPO.


9. Δικαιώματα υποκειμένων

9.1 Ως υποκείμενο των δεδομένων, κάθε άτομο έχει δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα του συστήματος βιντεοεπιτήρησης που το αφορούν. Μπορεί ακόμα να ζητήσει αντίγραφο του βιντεοσκοπικού υλικού υποβάλλοντας έγγραφη αίτηση στον ΥΠΔ/DPO. Η αίτηση περιέχει τα στοιχεία ταυτότητας (ΑΔΤ, διαβατηρίου κλπ) και μνεία του νομικού λόγου που τα ζητά και των λοιπών στοιχείων (ημερομηνία και ώρα λήψης των εικόνων). Εφόσον το σύστημα βιντεοεπιτήρησης καταγράφει αξιόποινη πράξη στην οποία κάποιος εμπλέκεται ως θύμα ή θύτης, μπορεί ο τελευταίος να ζητήσει να του χορηγηθεί το σχετικό βιντεοσκοπημένο τμήμα δεδομένων υπό την επιφύλαξη ύπαρξης σχετικής απαγόρευσης από αρμόδια δικαστική αρχή.
9.2 Τα δικαιώματα των υποκειμένων εξετάζονται και ικανοποιούνται κατά τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία. Αν το ιατρείο διαπιστώσει ότι το αίτημα αντίρρησης είναι νόμιμο και πρέπει να ικανοποιηθεί, οφείλει να προβεί στη διαγραφή ή δέσμευση («κλείδωμα») των αντίστοιχων δεδομένων, καθώς επίσης να προσαρμόσει τη λειτουργία του συστήματος εν γένει ώστε να αποφευχθεί αντίστοιχη παράνομη επεξεργασία στο μέλλον.
9.3 Ειδική αντιμετώπιση απαιτείται όταν στις εικόνες προς παρουσίαση περιλαμβάνονται και τρίτα φυσικά πρόσωπα, όπως λήψη συγκατάθεσης από τα τρίτα πρόσωπα, χρήση τεχνικών μοντάζ ή μερική ικανοποίηση του αιτήματος. Στην περίπτωση που θίγεται από το ιατρείο κατά οιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών δεδομένων τους, τα υποκείμενα μπορούν να προσφύγουν στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ) της εταιρίας και αν δεν ικανοποιηθούν, στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) (http//www.dpa.gr).
Η εταιρία προτίθεται να αναθεωρεί περιοδικά την παρούσα, ώστε να αντανακλά τις αλλαγές στις πολιτικές και πρακτικές της.
Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης 4-9-2021



Drag and Drop Website Builder